August 05, 2010

Ganduri exprimate cu voce tare

Mergand sa vizitez Muzeul Tuol Sleng din Phnom Penh, cel mai mare centru de tortura din vremea Khmerilor Rosii, am realizat ca eu nu am vizitat niciun muzeu care sa aminteasca de torturile din vremea comunismului in Romania, spre rusinea mea. Mai ales ca bunicul meu a murit intr-o astfel de inchisoare. Mi-am propus sa fac asta cand ma intorc... Dar nu pot sa nu ma intreb de ce la noi nu se stie de aceste muzee de comemorare asa cum se stie aici. Aici sunt un punct turistic, la noi sunt ceva dat uitarii...de ce? cu totii ar trebui sa stim de unde venim si prin ce am trecut pentru a intelege ce traim...
spre exemplu experimentul Pitesti ---> http://www.experimentulpitesti.org/public/experimentul-pitesti/

3 comments:

  1. iti recomand sa vizitezi muzeul din sighetul marmatiei, e extraordinar de bine realizat, are un parcurs logic, esti indrumat audio de vocea anei blandiana, exista instalatii interesante, video-uri, documente etc., plus in curtea interioara gasesti un monument subteran gandit ca loc de reculegere, arata f bine si e si inteligent realizat. uite un link http://www.memorialsighet.ro/

    ReplyDelete
  2. a si nu am mentionat ca locatia memorialului este chiar cladirea (inchisoarea) in care au fost inchisi/torturati detinutii politici, "salile" "muzeului" sunt chiar...celule (p.s.: si bunicul meu..)

    ReplyDelete